det blir jag lycklig av

- att ta fina bilder med kameran och redigera samt lägga upp på bloggen och instagram
 
- blir så glad när min hud känns fräsch och inte allt för irriterad
 
- när jag känner mig fin utan smink och lockigt hår
 
- jag blir lycklig av att se min syster lycklig
 
- att göra en fräsch, fotogenisk frukost på morgonen och ta mig tiden att njuta
 
- när jag unnar mig en latte på vägen till skolan trots att den är alldeles för dyr
 
- när jag precis ska gå och lägga mig, går in på mitt rum och en jamande katt sitter och väntar på mig i sängen och vill vara nära mig när jag ska sova
 
- att se på fina serier och filmer som ger en hopp om livet
 
- jag blir glad av att skriva listor
 
- när jag ser mig själv i spegeln och ser att jag är fin. Jag har mjuk hud på kroppen, smala händer, handleder och knän som jag är nöjd över. Långa ögonfransar och en ganska fin ögonfärg ändå. Hälsosam för det mesta och stark. När jag ser mig själv i speglen och känner mig starkt, och känner att idag älskar jag mig själv.
 
- när jag har meningsfulla konversationer med mamma, pappa eller syster min
 
- jag blir lycklig av att se på mina katter, hålla om dem och beundra dem. De är levande, så vackra varelser som tycker om mig. Dem har ett hjärtslag och organ precis som vi. Känslor och förmodligen tankar av något slag. Jag blir så fascinerad av dem. så fantastiska. 
 
- att känna mig produktiv
 
- jag blir lycklig av att skriva i min "bra-bok"
 
- när jag tänker på hur mycket starkare och mer självständig jag har blivit bara de tre senaste åren
 
Allt och inget | |
Upp