Serietips

Ni som känner mig eller har läst den här bloggen ett tag vet att my obsession är serier. Jag spenderar att för mycket tid framför serier och kan inte sluta. Älskar det, så mycket. Tänkte i alla fall tipsa om några utav mina favoritserier, även om många av er nog redan vet vilka dessa är haha. 
 
Modern family
Var själv lite "sen" med den här serien. Den är från 2009 tror jag och jag började kolla på den i maj. ÄLSKAR. Detta är en komediserie utan en riktig handling. Jag tycker att det kan vara bra och dåligt. Det är bra eftersom man behöver inte se allt från början utan man kan oftast hoppa in lite hur som helst och kolla där man har lust eftersom varje episod har ett nytt fokus. Det finns liksom ingen "previously" i varje avsnitt. Perfekt serie att bara sitta och slökolla på lite när som helst. 
 
Jag älskar den här serien framför allt eftersom jag alltid gillat tanken på stora familjer, haha. Låter lite skevt kanske men jag tycker bara att det är så mysigt. Modern family handlar om tre familjer som är släkt som bor nära varandra och umgås väldigt ofta och jag antar att jag tycker om att kolla på det för att det gör mig glad och varje avsnitt slutar glatt. Även om det händer något dåligt så är det alltid lite mysig musik i slutet och några visa ord från någon karaktär. Juste, haha, det är lite udda filmning eftersom det filmas som en dokumentär av deras liv ungefär, där familjemedlemarna också blir intervjuade.
 
Awkward
Även denna är en favorite of mine och är en komedi/drama serie skulle jag säga. Inte jättemycket drama direkt men det är en riktigt mysig serie som handlar om en tjej och hennes problem through high school, simple as that. Älskar den eftersom jag basically älskar allt som har med american high school att göra. Och jag älskar en bra love story, och det har ganska mycket fokus i den här serien. En massa stela situationer, som nog hörs på namnet, men den är såå bra.
 
Skins
Denna är en utav de mesta B serier jag någonsin sett men jag älskar den. Det är en brittisk serie (finns en amerikansk version också) som handlar om ungdomar, deras problem, droger, sex och alkohol basically. Det är sju säsonger varav de första sex är uppdelade i tre olika så kallade generationer, dvs de två första säsongerna får man följa ett gäng ungdomar och deras liv, de två säsongerna efter är det ett nytt gäng osv. Min favorit generation är 2, som är säsong tre och fyra men jag har också enstaka favoritkaraktärer i generation 1.
Det är egentligen en ganska meningslös serie men jag tycker om den så mycket. Den är väldigt olik de serier jag vanligtvis brukar kolla på.
 
min favorit right here
The Walking dead
Så himla sjukt jäkla bajsspännande serie. Love it. Började se denna även i våras och wow, fastnade direkt. Sjukt äcklig. Handlar ju om en zombie apokalyps liksom. Massor med blod, tarmar, mosiga hjärnor och sådant mysigt. Sjukt bra story i alla fall och jag sitter alltid och håller andan för att det är så spännande haha.
 
Once upon a time
Omg vet inte ens vart jag ska börja haha. Älskar den här serien. Tyckte verkligen att den var svintöntig i början men blev fast. Den handlar helt enkelt om alla karaktärer i sagor som du någonsin hört när du var liten! Det är det som jag älskar mest med den, hela tiden kommer det nya karaktärer och man blir så glad haha. Men typ snövit, askungen, rödluvan, robin hood, peter pan liksom. Allihop i princip! Handlar om några specifika personer och två världar; vår värld och sagovärlden som det finns någon slags portal till och så händer det massa mystiska saker liksom. Spännande och mysig, fin på något vis liksom.
 
Allt och inget, Listor | |
Upp