halvt ångest halvt lugn

Imorse byttes min förkylning ut mot mensvärk. Lite trist sådär men jag står ut. En dag till hemma från skolan för att vara säker på att jag är helt frisk. Har läst ikapp en bok i svenskan och behöver nu bara läsa ikapp engelskan och lite mer på svenskan. 
 
Dricker kaffe för första gången gå ett tag och ångrar mig nästan för mår bara illa av det när jag varit sjukt. Sitter lite förundrad, kollar ut och undrar hur det kunde gå från klarblå himmel till grått och dimmigt på cirka tio minuter.
 
Har lite spridd ångest över saker. Lite ångest över jobbet och lite ångest över skolan. Lite ångest över döden och lite ångest över livet. Försöker lugna mig lite med att inget är så jobbigt som det verkar vara ibland. Försöker kolla på det längre ifrån och försöker inse att mina så kallade problem egentligen är långt ifrån problem och egentligen inte är så viktiga. Inget att ha ångest över och inget att oroa mig över. Jag har en tendens att oroa mig för mycket. It's okay though. Det brukar försvinna, efter ett tag.
 
saknar den här korven också. så så mycket.
 
 
Allt och inget | text | |
Upp