känner du lyckan genom sorgen

musikteoriprovet är över. men kommer förmodligen få göra omprov nästa vecka, annars vore jag väldigt förvånad då det gick åt skogen. Imorgon har jag engelska prov som jag absolut inte har studerat någonting alls till. Har varit så trött på senaste tiden. I veckan har jag och några i klassen luciarep varje dag samt luciatåg i helgen. Jag jobbade torsdag, fredag och söndag och i veckan blir det två jobbpass. Stressen börjar lägga sig och jag orkar inte bry mig om skolan längre, över huvudtaget. 
 
Vi har kommit in i den tiden på året som är asbolut mörkast och visst är det mysigt när en kan tända alla sina ljusslingor och hundra doftljus, men tröttheten är oundviklig. Blir trött på heltid och orkar ingenting. Igår jobbade jag öppning och det var kolsvart när jag gick till jobbet och kolsvart när jag åkte hem. Varmt är det också. Över 5 grader nästan varje dag nu. Snacka global warming.
 
Har kommit in i min te-period som jag gör ungefär varje år vid den här tiden. Är även fast besluten att tillsammans med mamsen fixa våran espressomaskin och mjölkskummare så jag kan öva latteart på lovet. Är stressad på heltid över jobbet men det borde lägga sig när jag kommit in i det lite mer. Jag har beställt min studentmössa och börjar kanske inse att det snart är mindre än ett halvår kvar tills jag inte längre går i skolan.
 
Frida kommer ner till stockohlm över jullovet och det gör mig överlycklig. Försöker lista ut vad som är fel på min hud just nu samt kommt in i behöver-inte-raka-benen-regelbundet-period.
 
spontana tankar just nu
 
- ska hitta en studentklänning
 
- måste hitta en klänning till min klass skiva samt skor?
 
- vill läsa. Jag vill läsa för mig. Inte för skolan och inte för att min mamma tycker att jag kollar på för många serier. Jag vill få motivationen till att läsa igen då jag fortfarande har Alliegent, Kill order, två triologier och hp 4,5,6,7 att läsa. Älskar ju att läsa precis som jag älskar att se på film, kommer in i min egen lilla drömvärld ju. 
 
- Har insett att ett A i engelska inte kommer hända och satsar på ett C istället.
 
- har kommit på lite av en deal med min lärare i musikimprovisation vilket känns så bra då jag vanligtvis vill spy inför den lektionen varje måndag.
 
exalterad över
 
- jobbet. trots att jag har lite halvångest och är stressad över det jämt så tror jag att det kommer gå över och alla som jag jobbar med är supertrevliga så det är nog bra ändå.
 
- min nya kalender. Pratade med min syster i lördags om min stress och att inte ha kontroll osv och vi bestämde att jag skulle skaffa en kalender. Hade det i hela högstadiet och använde den religiously men det rann lite ut i sanden. Men nu har jag skaffat en nya och den ska bli min bebis och den ska veta allt som händer i mitt liv.
 
- är extremt taggad på att nu, innan jag ska sova, gå in på hemnet och kolla lägenheter. Har inte gjort det på jättelänge så finns nog massa fint att kolla på. Tänk att en kan bli så taggad på något så litet.
 
Allt och inget | |
Upp