je suis, j'étais et resterais moi ni l'un ni l'autre

Gårdagen var helt ok ändå! De två timmar av musikteori som vi alla genomled vart helt ok. Jag har tydligen samma lärare och samma klass helt som förra året, hade inte förstått det alls men det känns bra i alla fall. Trivs ju med gruppen och läraren även om ämnet är trist. Vi gick bara igenom allt vi gjorde innan lovet och jag kom inte ihåg mycket ska jag säga. På eftermiddagen hade jag ensemble efter en håltimme och det är en ganska underbar lektion. är nöjd med min nya ensemble då sångarna är superduktiga och våra två instrumentalister som vi har är väldigt bra också. Vi spelade en jazz låt som jag också gjorde i ettan med min ensemble så det var ganska kul att spela den igen och vi lät väldigt tighta ändå tycker jag.
 
På kvällen kom min kära barndomsvän över och vi lagade en enkel middag, tog världens längsta promenad och kollade på Orange is the new black. 
 
Jag vet inte riktigt om ni har märkt det men känner ni mig så vet ni att jag går igång på fina matbilder och speciellt frukostbilder. Som min kära vän sa till mig i skolan igår att jag spenderar ju faktiskt mer tid på att göra frukost och fotografera den är jag gör när jag äter den. Vissa mornar vaknar jag dock med extremt dålig apptit. Det vill säga att jag inte har någon lust att äta alls. På sommaren har det inte spelat någon roll alls för då kan jag vänta lite och äta senare men på skoldagar funkar det inte riktigt, och jag lämnar sällan huset på morgonen utan att äta något alls (om det inte är för en springtur, det gör jag hellre innan frukost).
 
Hur som, igår var det en sådan dag och då tog jag mig en halv vattenmelon! (det var en ganska liten vattenmelon). Fett fräscht i alla fall och det kan jag trycka i mig en morgon när jag inte känner för att få i mig något annat. Vet mycket väl att det inte är det bästa att äta eftersom det inte innehåller så mycket, men gott är det ju i alla fall.
 
 
Allt och inget | |
Upp