5 november 2014

Dagarna av ledighet är över och jag har under dessa dagar kunnat åstadkomma fyra timmar i sträck med studerande av naturkunskap, en jävla massa timmar åt att se två säsonger av Once upon a time, ca tolv timmar på jobbet, väldigt mycket fika som förhoppningsvis jämnats ut med tid spenderat på gymmet.

Mamma kämpar emot min enorma jullust som jag har just nu i och med att hon verkligen vägrar börja julpynta. Blir lite ledsen då jag verkligen, verkligen har fått någon sorts oklar längtan efter jul. Vi ska i alla fall sätta upp vår ca femton meter långa balkongräckesslinga. Så jag är lite nöjd. Ska börja pynta mitt rum dock, nån måtta får det ju vara.

Föresten, alltså seriöst, ganska löjligt att solen går ner klockan fyra. Den gick liksom ner idag innan min sista lektion ens hade börjat. Lite deppigt. Det är inte ens den mörkaste dagen än?? Oh well. Till jul blir det ju mysigt i alla fall. Just så här i början är det lite väl depp när det typ inte ens finns några fina löv kvar. Vi är liksom i det där äckliga mellanstadiet, även kallat november, där allt är brunt och grått och ser ut som bajs. Det är därför jag tycker att man borde få börja julpynta nu. Logiskt egentligen??

Allt och inget | |
Upp