ostigt

- jag längtar till jag bli vuxen. Vuxen på riktigt. Blir ju tjugo i sommar men det räknas inte i just det här. Vet att man borde leva i nuet osv vilket jag försöker men jag älskar att drömma och på riktigt, jag är så exalterad för att ha ett sjukt fint bröllop, men bridesmaids med matchande klänningar, fina blommar och magisk musik. En villa i ett sjukt fint område och barn att få se växa upp och ta dem till fotbollsträningen eller teaterlektionen eller dansen osv vilka dem nu är och vad dem vill göra. Är så exalterad över det. Samtidigt är jag så fruktansvärt exalterad över att efter gymnasiet få känna lite frihet, ta lnågra kurser och jobba ihop pengar för att resa. Det finns så mycket jag vill göra.
 
- Can't wait till jag skaffar en egen lägenhet. Eller tills jag har råd med en dvs. Är verkligen så exalterad över det. På att få inreda allt superfräscht. Vita trägolv, vita väggar och dörrar med fina detaljer inskurna. Välja möbler och små detaljer överallt. Ljusslingor överallt och doftljus. En kaffepress på ett rustikt ljusgrå/blå träbord. Att vakna på morgonen och få dricka mitt kaffe på en liten liten balkong mitt i smeten i Stockholm. 
 
- Tänk när/om jag faktiskt drar till Australien och faktiskt träffar min fina amerikanska vän där, som vi planerat. Tänk när vi hyr en liten lägenhet i ett år, jobbar på en juicebar i Sydney vid stranden. Jag vill ta springturer på stranden och fota allt som finns. Åka till Bali och Nya Zeeland. Få pröva på den veganska kosten där nere som ska vara så mycket mer populär där än i Sverige. 
 
Allt det här är klyschigt. Det är så mycket väl medveten om. Jag är en klyscha. Jag älskar dem fina, typiskt overkliga fairytales'en som man bara ser på film. Ni vet där man träffar sin soulmate för att man gick runt samma hörn i New York samtidigt och krockade i varandra. Jag spiller kaffe över honom och typ "oj förlåt" och sen får man ögonkontakt, sån där riktigt jävla cheesy ögonkontakt att det inte sant. Och så bara "råkar" han få med sin min mobil så han måste hitta mig igen. Askungen typ. I can't help it. Jag älskar det. Mitt liv ska va en riktigt jävla klyschig, ostig, romantisk film. Det är vad jag vill ha.
 
 
 
 
Allt och inget | |
Upp