2016 / new years resolutions

Godmorgon alla fina fina människor. 
Sitter i soffan med halvborttaget smink, en kopp kaffe och känner mig lite förvirrad samt chockad över att det redan är 2016. Den känns som hela det här året bara har snubblat förbi. Känns skönt dock. Fresh start. Gårdagen blev över förväntan. Middag hos min fina Elin och hennes vänner, och fest på söder med Frida efter det. Sovit cirka tre timmar men det är okej.
 
Känner att 2016 ska bli bra. Har tidigare tänkt att jag aldrig förändras, att jag varje år är samma person, men jag har insett att det är fel. Tänker på mitt femtonåriga jag och inser att jag har ändrats sjukt mycket, som person det vill säga. Har ändrats mycket från ettan på gymnasiet också. Det känns bra. Jag har vuxit så mycket. Är starkare och med självständig. Är redo för 2016. Jag ska jobba mer på mig själv. Jag ska jobba på självförtroendet, självkänslan och mitt sätt att bemöta och behandla andra i min omgivning. 
 
Jag ska inte skippa lektionerna som ger mig ångest. Jag ska få lärarna att förstå och 'go easy on me' med improvisationsövningar inför alla andra. 
 
Jag ska inte oroa mig för saker i onödan. Detta är att begära mycket för det här kommer inte vara lätt. Ville säga att det inte går men vill ju försöka vara positiv. Oroar mig alldeles för mycket över saker som jag inte behöver oroa mig för. 
 
Jag ska ta tag i saker som jag velat ta tag i länge. Jag är inte så bra på att ta tag i saker men inser ju att det inte kommer ta tag i sig självt, så jag ska dra pinnen ur röven och ta tag i det på riktigt. 
 
Jag ska inte stressa över att sluta skolan. Jag ska vara glad att sluta skolan men samtidigt ta vara på min sista termin som elev. Jag vill inte stressa över att inte ha något att hålla i längre, dvs skolan. Jag ska leva och njuta. 
 
2016 kommer bli bra. Det blir bra.
 
Allt och inget | |
Upp