jag är säker på att ingen av oss vinner

Idag ska jag skriva. Jag vet egentligen inte varför jag vill skriva men ibland är det så skönt att bara få ur allt som pågår i huvudet eftersom jag är en så introvert person och helst inte pratar med människor alls om jag inte måste. Livet är en blandning mellan ångest, förvirring och lycka. Jag har hittat ett lugn på något vis. Det är delvis därför jag är förvirrad, eftersom jag har fortfarande en del ångest och ältar precis allt i minst en vecka men samtidigt har jag hittat någon slags lugn och oroar mig inte lika mycket och länge över saker längre. Jag ligger bättre till i skolan än jag trott. Mycket bättre till faktiskt. Känner ett lugn över det och det enda som ger mig ångest inom skolan just nu är svenska nationella. Livet känns bra. Det är lite jobbigt att tänka att börja behöva ta ansvar på riktigt efter skolan men samtidigt kommer det vara så skönt att inte längre vara bunden till skolan och känna mig "fast".
 
Ibland tänker jag tillbaka på mig själv för några år sedan. Gamla Sara. Innan utbytesåret och innan gymnasiet. Inser att det faktiskt finns en gammal sara och hur mycket jag har förändrats. Hur svag jag var. Tänker på hur jag hatade mig själv och min kropp så mycket att jag grät mig själv till sömns. Jag har kommit långt med det. Visst, jag älskar inte min kropp fullt ut men jag är på god väg och inser att jag inte bryr mig lika mycket längre. Jag tänker på hur svag jag var innan mitt utbytesår. Första året av gymnasiet var jag också så svag. Har inte riktigt insett hur mycket året utomland förändrade mig på insidan. Jag tänker tillbaka på hur jag influerades av allt i min omgivning där på andra sidan jorden och hur jag efter ett jag smälte in. Jag var så svag. Uttryckte inte mina åsikter och hur korkade jag tyckte att alla var där borta. Jag lät mig själv sugas in i det konservativa republikanska samhället som var där borta och om jag skulle åka tillbaka och få göra om mitt år skulle jag vara starkare i mig själv, pissa på att drama-makers i high school, visa mitt feminist-jag, sätta alla pojkar på plats som tror att de bestämmer över alla kvinnor, prata om mens och abort med alla och klä mig hur fan jag vill. Skulle provocera så mycket som möjligt så att alla skulle vakna upp ur deras middle-east sorgliga samhälle, dra pinnen ur röven och inse att de suger. Skulle också talk some sense into the Trump-voters.
 
Jag har ingenting mer att skriva just nu. Det tog stopp. Men jag fick skriva lite i alla fall.
 
 
Allt och inget | |
Upp