44/366

Min hud suger just nu
Därför måste jag verkligen få ordning på min träning och vad jag äter igen. Äter generellt ganska nyttigt för lagar jag mat så blir det nästan automatiskt nyttigt pga veganismen men de senaste veckorna har jag bakat en del, ganska mycket faktiskt. Väldigt mycket för min bok i gymnasiearbetet men också också för skojs skull. Tycker verkligen att det är så kul att baka och prova nya veganska recept men det är ju bara jobbigt att äta det. Hur som helst, jag ska baka mindre (måste dock baka en gång den här veckan till skolan) och bara äta "dåligt" en gång i veckan. Jag ska börja promenera ofta. Har ju inte tränat regelbundet sen i somras och det var ett tag sen så jag ska börja lugnt med promenader. 
 
Struktur
Appropå sämre mat och ingen träning. Behöver mer struktur i mitt liv. Tycker alltid att skolan är jobbig och tror varje år att det ska gå dåligt men på något jäkla vis lyckas jag snubbla igenom hela året och ändå få helt ok betyg. Behöver dock kontrollera det lite mer kanske? Bryr mig inte så mycket om skolan längre men jag ser ju på mina betyg nu att jag kan absolut så helt ok betyg så om jag ansträngde mig lite extra och hade lite mer struktur med skolarbeten osv så kanske det skulle bli ännu bättre. Är föresten klar med gymnasiearbetet och har bara några redovisningar kvar nu, känns SÅ bra.
 
Att ta tag i livet
Jag är inte så bra på att tag tag i saker, och det är ganska svårt att ta tag i livet när man är fast några månader till på grund av skolan men det finns i alla fall en del saker jag verkligen måste tag i. Mitt nuvarande jobb till exempel. Det är aboslut ett helt ok jobb och bra som extrajobb men det skulle absolut inte vara min grej att jobba där heltid, jag skulle bli galen. Så, måste ta tag i att leta ett nytt jobb. Vill även så småningom ta tag i körkortet men vi får se hur det går. Lär inte bli på ett tag, men det är ju tanken som räknas? Jag måste ta tag i at boka flyg till Piteå inför min fina väns födelsedag som jag är så taggad inför, annars skulle jag inte få träffa henne förrän i sommar och det är alldeles för lång tid. Måste ta tag i att sälja fler biljetter till vår skiva samt leta efter en klänning till vår skiva. Måste även hitta en studentklänning, men avskyr verkligen att leta klänningar för det är ytterst sällan som jag hittar en som sitter snyggt och inte gårtill knäna, kort som jag är. Lite ångest över det. Tänker att jag borde ta tag i att göra inbjudningar till min studentmottagning, det är ju ändå inte sjukt långt kvar nu. Det finns helt enkelt en del saker att ta tag i. 
 
Allt och inget | |
Upp