En lista i januari

Söndagen den elfte januari spenderar jag i sängen med katten i knät och en lugn musiklista i högtalaren. Engelska boken Pride and Prejudice ligger bredvid och väntar på att bli läst till isdan 23 men tyvärr måste jag skriva en reflektion till svenskan först. Tyvärr, dvs att jag har läxor att göra över huvudtaget. Men det gör egentligen inte så mycket. Jag är inte ett dugg stressad eller ledsen idag. Men jag är inte glad heller.  Jag är lagom. Så svenskt det kan bli. Jag har möblerat om i mitt rum idag. Det är jättefint. När det har gått ett tag med sängen åt samma vägg så blir jag lite trött och känner att om jag ställer stolen i det andra hörnet så blir det bättre eftersom minsta lilla förändring kan få mig att må jäkligt bra. Idag har jag bytt plats på sängen och skrivbordet och nu är sängen precis nedanför fönstret och det är hur mysigt som helst.

Så här sitter jag. Grubblar lite, och kollar ut på den gråa himlen och snön medan jag försöker komma på något mer att skriva i min reflektion. Tänker att jag kan väl skriva en lista. Det brukar vara mycket satisfying. En del event som skall hända dessa två kommande veckorna.

- Ska klippa mig på tisdag.

- Ska se Chicago på statsteatern på torsdag

- Planerar att kanske gå på gaybar med mina vänner på fredag

- På lördag blir det restaurang(so råkar vara mitt jobb) med familjen och Jakobs familj

- Nästa torsdag har jag slingtid hos frisören

Allt och inget | |
Upp