things I do when feeling down / tips

- när jag känner att jag har ungefär hela världen på mina axlar eller är nere på annat vis så brukar jag tycka om att gå ut och kolla på himlen, helst om det är några slags moln. Eftersom om jag stirrar på molnen, och ser dom röra sig så inser jag hur stor världen och universum är och hur litet och onödigt mitt problem är som jag förmodligen ältar just då. Det får mig att känna ett lugn på något vis.
 
- något som alltid kan få mig att känna mig bättre är att a) kolla på modern family eller glee b) kolla på clueless/10 things I hate about you eller att c) kolla på Clara Henry på youtube
 
- skriva listor. det kan alltid få mig att känna mig bättre och jag har faktiskt ingen aning om varför. Men jag har alltid gillat listor. Matlistor, att-göra-listor, shoppinglistor, saker-jag-vill-ha-men-egentligen-inte-behöver-listor, saker-jag-behöver-listor, places-I-want-to-go-listor och så vidare.
 
Ett tips jag vill dela med mig av när man har mycket att göra är att skriva en lista, såklart. Men alltså, om man har typ tre uppsatser och ett prov att plugga till så skriver en upp alla dem på listan men en ska också skriva upp alla mindre saker som inte är helt nödvändiga att skriva ner. Typ "bädda sängen", "gå en promenad" eller "öva glosor" (eftersom öva glosor går ofta fortare än att plugga till ett prov tycker jag i alla fall). För när en också har skrivit upp en massa mindre punkter på listan så får man kryssa av dem först och ganska snabbtoch då lurar man hjärnan i att man har varit extremt produktiv och kan då finna lite lugn i det och bli mindre stressad. Så brukar i alla fall jag känna så hoppas att nån kan finna användning av det tipset :)
 
 
 
 
 
Allt och inget | |
Upp