29 augusti 2015

Hej alla fina!
Sitter och slötittar på Modern family som vanligt och drömmer mig bort på några au pair bloggar. Som det ser ut nu kan jag verkligen inte vänta på att få ta studenten och få göra vad jag vill efter det. Jag vill resa. Det är det enda jag vet just nu. Tänker att au pair vore roligt eftersom man får uppleva landet och man får växa lite i och med att man tar hand om barn, men och andra sidan så kanske man känner sig lite för begränsad eftersom man just är där för att ta hand om barnen och då kanske inte får hela experiencen av landet. Har ändå tänkt ett tag på att Australien skulle vara svincoolt och det skulle vara underbart att få åka dit och jobba i ett år samtidigt som man får uppleva austalien. MEN, jag vill så himla gärna bo i New York men det är så svårt att få tillåtelse så då är au pair ett bra altenativ för då är det inget krångel med visum och så, om man faktiskt har en excuse för att bo där.  Men wow, är verkligen så sugen på livet just nu. Synd bara att trean är som ett gupp i vägen bara, men oh well, det lär gå fortare än man tror. 
 
Idag gör jag absolut ingenting, men det gör ingenting. Föräldrarna och katterna är på landet så jag är helt ensam hemma och kan höra popaganda festivalen från vardagsrummet. Ikväll ska jag jobba och det känns bra. 
 
I veckan börjar min första vanliga skolvecka. Det vill säga att alla tillvalslektioner börjar så jag kommer ha min första engelska 7 lektion och också piano. Nervös för engelskan eftersom jag verkligen vill ha ett A i den klassen och vi har en lärare som jag inte vet vem det är och det känns lite osäkert. Hoppas bara jag kan stick to my pianolessons i år. Har en bättre lärare i år dock tror jag så det blir nog bra. 
 
selfies och mat, my specialties
 
Allt och inget | |
Upp