känner du lyckan genom sorgen

Vet ni, jag känner mig så himla glad idag. Eller just nu,  livet liksom. Det känns så bra. Jag är så taggad på allting och önskar att jag kunde känna såhär hela tiden. Jobbet känns roligt och även om jag inte har så många pass på grund av skolan också så är alla jag jobbar med så mysiga och det känns så bra. Fick träffa min fina Elin i förrigår och fick träffa två andra fina vänne rigår innan jobbet. Efter jobbet igår var jag cirka jättesäker på att åka hem direkt eftersom jag slutade halv elva, men gick ut med några från jobbet en stund och det var så mysigt, gör ju aldrig det eftersom jag känner att det aldrig riktigt varit min grej.
 
Skolan känns okej. Det känns okej att börja igen på måndag. Jag vet att jag kommer ta mig igenom den här terminen. Intalar mig själv och tror ju själv på att man kan lura hjärnan så ska verkligen bita ihop den här terminen. Den känns inte så jobbigt att jag inte har börjat på min engelska uppsats än, och det känns inte så jobbigt att jag ligger så efter med gymnasiearbetet, för vet ni vad? Det löser sig. Det gör det alltid.
 
Det känns helt okej att jag inte har tränat på flera månader. För så mycket som jag går fram och tillbaka till stan är det okej att inte träna ihjäl mig samt att jag äter så mycket mer hälsosamt nu än jag någonsin gjort. 
 
Ikväll ska jag så träffa min fina fina bästis innan hon åker tillbaka till Norrland för att spela musik och mysa i småstadslivet. Saknar henne redan.
 
Livet känns så himla bra just nu och jag önskar att jag alltid kunde känna såhär. Även om jag sitter hemma i soffan med en kopp kaffe och har kollat på Modern family så ser jag bara möjligheter just nu. Allt är bra. Allt kommer bli bra.
 
Allt och inget | |
Upp