Höstlistan

 Förhoppningar om hösten 2015?
Att jag håller i med skolarbetet men inte stressar upp mig i onödan. Att jag lär mig planera lite mer noggrant så att jag inte stressar upp mig. Förhoppningsvis blir det många jobbpass men ändå utrymme för vänner. Spara så mycket pengar som möjligt men att ändå kunna unna mig något. Kvällsspringturer och gymbesök med syster min. 
 
Favorit höstdoft?
Kaffe, men den står alltid på min lista av favoritdofter. Luften i allmänhet, ni vet när man bara känner i luften att nu doftar det höst minnsan.
 
Vad lyssnar du på i höst?
• Arsonist's lullabye - Hozier
• No one's here to sleep - Bastille
• Blood bank - Bon Iver
• Berlin - RY X
• Sex - Luke Friend
Dessa ovanför är låtar som jag lyssnade väldigt mycket på förra hösten och som jag har kommit tillbaka lite till då jag gillar de där med flashbacks liksom. Det är lite av en lugnande känsla. Älskar alla dessa låtar. Annars är det vääldigt olika. Jag lyssnar nästan aldrig på endast några band utan har någon låt lite här och var som jag gillar.
 
Bästa höstoutfiten?
Tighta svarta jeans med någon tröja och cardigan med en jacka över det typ. Converse för min del men dr martens är skitfint, speciellt på hösten. Gärna mysig halsduk också.
 
Böcker du planerar att läsa och filmer du planerar att se?
Har planer på att komma igång med och avsluta Harry potter 4, Allegiant (tredje boken i divergent serien) och Kill Order (Maze runner prequel). Ska se The Scorch Trials och Mockingjay pt.2 annars hoppas jag på att se några skräckfilmer. När det kommer till serier tänkte jag försöka avsluta The Walking dead och kanske Game of thrones om jag orkar. Annars går Once upon a time och Awkward hela hösten vilket är good enough för mig. Även Modern family, vilket jag är sjukt taggad inför wihoo. 
 
Höst-måsten?
Pumpkin spice latte är ett måste enligt mig eftersom det skapar perfekta, mysiga höststämningen och den är sjuukt god (och söt). Mysiga filmkvällar med vänner och även en jäkla massa fikadejter. Att studera på fik är också något jag tycker om och det passar utmärkt på hösten. Mörka kvällspromenader runt stan i regnet är ubermysigt och går inte att strunta i. 
 
Ultimata höstdagen?
En torsdag. En torsdag med sovmorgon och endast en lektion för dagen. Tid för pannkakor till frukost och make-up och clothes on point. Att sluta innan lunch och möta upp en kompis i stan för höstshopping och fika alternativt bio. En sen kvällspromenad och prat i telefonen med logan eller en annan favorit amerikan. Att Frida sover över och vi lagar en mysig middag på kvällen med musik i bakgrunden. Anledningen till att jag inte beskrev min ultimata höst helgdag är att jag gillar ändå vardagar för att jag älskar hur strukturerat det känns. Man har en rutin och skolan gör att man faktiskt går upp på morgon och gör sig fin och pallrar sig iväg till skolan.
 
Allt och inget, Listor | höst, lista | |
Upp