selfies / shopping / veg-recept

Sitter i sängen halvt påklädd och käkar gröt. Banangröt dessutom som är babe. Gjort på fiber havregryn, havremjölk, banan och jordnötssmör med äpple ovanpå, helt amazing träningsmat! Jag och syster min ska nämligen snart dra till gymmet för ett cyklingpass och efter det ett core-pass, det blir skönt. Ofta händer det mig på gymmet att jag tappar motivationen och det känns som inget riktigt händer när jag går från maskin till maskin och det är det som är så skönt med pass, för då gör man sitt bästa och alla runt om en gör det också! Man blir peppad av varandra.
 
Drog in till stan en snabbis lite tidigare idag och köpte två simpla tröjor och en bikiniunderdel till italien då jag bara har en och det är ju bra att ha två i alla fall!
 
 
Måste även berätta att jag lagade en underdunderbar middag igår! Kändes bra att slänga ihop något som var gott och lite genomtänkt än att bara ta lite olika grönsaker typ som jag annars brukar göra. Här får ni ett snabbt litet recept på the awesomeness.

Vegan amazingness
1 sötpotatis
1 paket kikärtor (sen använder man så mycket man vill)
1 tomat
1/2 gul lök men kan rekomendera att ha mer!
ca 4 dl fryst spenat (såklart går det att använda färsk spenat och det är nog att rekomendera, jag vet faktiskt inte riktigt hur mycket jag använde så jag gissar bara, men det ska i alla fall stekas och det blir mycket mindre i stekpannan för det sjunker liksom ihop)
 
1. Sätt ugnen på 200 C och skär upp potatisen i klyftor. Ha lite olivolja, salt och peppar på och när ugnen är varm låt potatisen stå inne i ca 30 min.
2. När hälften av tiden för potatisen har gått så rensa/skölj av kikärtorna och lägg i bunke. Krydda med salt, peppar, chili peppar, chili flakes, cayenne peppar, lite oregano och till sist en pressad vitlök. Låt stå en stund i bunken.
3. Fräs löken i mjölkfritt smör i stekpanna tills det känns bra. Den skall vara glansig och inte stel längre. Häll då i kikärtorna och stek på medelvärme. Tillägg tomaten strax efter och rör om på inte alltför hög värme.
4. Lägg spenaten i en stekpanna i olivolja eller mjölkfritt smör. När den är mosig och varm, krydda med salt, peppar och pressad vitlök.
5. När potatisen är klar, dela klyftorna i mindre bitar och lägg upp på tallrik tillsammans med allt annat. En simpel currysås på havre creme fraiche, curry och salt kan rekomenderas till!
 
 
 
Allt och inget, mat | |
#1 - - Zaisha <3:

Ser jättegott ut, måste prova!

Upp