Värdelös och otillräcklig

Jag blir så ledsen. Så himla ledsen. Varför har samhället blivit såhär? Varför ska man behöva känna sig värdelös och otillräcklig. Ska man stanna hemma ifrån skolan för att man känner sig ful och ska man stå i spegeln och räkna alla felen på sig själv bara för att media, som föresten för det mesta är ren bullshit, säger åt oss vad som är snyggt/fult och hur man ska se ut. Jag har minst fem vänner som, liksom jag, har spenderat timmar framför toalettstolen med fingrarna i halsen för att vi tror att vi inte duger. Vilket vi absolut gör! Det är vidrigt att man ska känna såhär och det vidrigaste är att så pass många känner såhär men ingen pratar med någon om det så man tror att man är ensam. Själv har jag haft dåligt självförtroende cirka alltid och jag är trött på att vara osäker och känna mig otillräcklig och vidrig. Jag kan inte säga att det vänder här för det kommer ta lång tid innan jag är helt nöjd med mig själv men jag vet att det är bara jag som kan ändra på det här och jag försöker, så jävla mycket, och någon dag så ska jag älska mig själv.
Allt och inget | |
Upp